Tuesday, October 22, 2024

Experienta mea de a cumpara un Google Pixel 8a de la Vodafone in 2 luni si vreo 30 de pasi

<< Jurnal de COVID. Aventuri cu DSPul

Am vazut la nwRadu ca au aparut in Romania pe canale oficiale noile telefoane Pixel. Printre ele, Pixel 8a. Cum am alergie de a da spre 1000 de euro pe un telefon, m-am gandit ca un mid-range nou la un pret decent mi-ar prinde bine. Am mai avut un Pixel 4a de care am fost super multumit.

Oficial, la momentul in care am inceput sa scriu (sfarsit de august 2024) canalele sunt:
- emag, 2500RN/128GB si 3100 RON/256 GB. emag ofera 750 RON bonus daca dai la schimb un telefon prin flip.ro, dar eu acum am un OnePlus care nu e acceptat pe Flip.
- Vodafone, care pe site au 2800RON/128GB si 3100RON/256GB, fara abonament. Dar in plus, Vodafone zice ca poți beneficia de extra reducere la noile Google Pixel (150EUR), indiferent de brandul, modelul sau starea telefonului pe care alegi să îl dai pentru buyback. Deci pot sa dau chiar vechiul meu Pixel 4a care nu mai merge.

Radu zice in articolul lui ca la emag, daca bagi un cod din pagina de produs, primesti capacitate dubla. Nu am gasit acel cod la Pixel 8a, cred ca era doar la variantele de Pixel9.

Pe vodafone.ro, zice ca 'Până pe 05.09.2024, oferta pentru noile telefoane Google Pixel include capacitate de stocare de 256GB la preț de 128GB, de 512GB la preț de 256GB și de 1TB la preț de 512GB.", Dar nu mi-e clar exact care e mecanismul: comand 128 si primesc 256? Sau comand 256 si mi-l da mai ieftin? Preturile pe site la variantele de 128/256  sunt diferite, dupa cum ziceam mai sus.



Socoteala mea e ca la ambele primesc 150E discount de buybac, dar daca il iau de la Vodafone, pot sa il primesc pe cel de 256GB la pret de vreo 2000 ron (Pret echivalent 128GB: 2800 RON minus 750 RON buyback).


Citind pagina produsului (https://www.vodafone.ro/telefon-Google-Pixel_8a_5G-128GB-Obsidian-8GB), imi vin niste intrebari legate de niste informatii pe care eu le-am considerat relativ ambigue:
- chiar pot sa dau un telefon stricat?
- bonusul de 150E e conditionat de cumpararea unui abonament, asa cum scrie pe acolo pe pagina, sau e bonus separat cu reguli separate?
- cum functioneaza clauza cu telefon la capacitate dubla?
- cum pot sa cer factura pe PFA, tinand cont ca in tot procesul de cumparare de pe site nu mi se cer date de facturare.

Zic hai sa ma informez.

Pasul 1: sun la *222. Acolo vorbesc cu robotul Andreea care imi da numai informatii generale si ma plimba in cerc, nu reusesc sa ajung nicaieri. Ma frustrez un pic dupa multe incercari de navigare prin meniu si inchid.
Pasul 2: Hai sa ma duc intr-un magazin Vodafone, acolo sigur vorbesc cu un om.
Ajung in magazin Vodafone, intreb. Omul imi zice ca nu stie, ca ei sunt doar franciza, sa ma duc intr-un magazin cu adevarat Vodafone ( cam cum era - sau inca e - la Orange cu Orange Store si Orange Shop care suna similar dar e diferit).


Pasul 3. Ajung in magazin Vodafone "adevarat". Acolo mi se zice ca ei in magazin au alte oferte decat cele de pe site, si nu ma poate ajuta ca nu stie. Ei oricum aveau preturile si mai mari si nu aveau conditiile de care ziceam mai sus.  In plus, imi zice ca bonusul de 150EUR este de "maxim" 150 EUR, in functie de starea telefonului de buyback, ceea ce contrazice informatia de pe site. Dar ajungem la concluzia ca ei nu stiu, ca online e alta oferta. Plec acasa.

Pasul 4. Aflu ca vodafone are un numar la care intri direct in contact cu un operator, dar e cu taxa. 1 EUR+tva/apel. Ma gandesc ca nu e chiar asa de mult, caut un telefon cu numar de vodafone si sun (ca se poate apela doar din retea).
Imi raspunde cineva care ... nu stie sa ma ajute. Ma pune pe hold, intreaba in stanga si in dreapta si ajungem la concluzia ca va cere sa fiu apelat de cineva care chiar stie despre aceasta oferta, pana la sfarsitul zilei urmatoare.

Pasul 5. Dupa o zi ma apeleaza o doamna de la Vodafone, se recomanda a fi de la departamentul de ofertare. A fost politicoasa. FOARTE politicoasa. Imi multumea si se scuza pentru diverse de 3 ori pe minut:)) Cred ca au KPI pe politete si ea voia sa atinga 200% :)


In fine, trecand peste asta, doamna incepe sa imi spuna de portare. Ii zic ca vreau telefonul la liber, asa cum am optiune pe site. Imi zice ca Vodafone nu vinde doar telefoane, ci neaparat cu abonament. Si din una in alta ajungem la concluzia ca nu departamentul ei se ocupa de oferta de pe site, dar ca incearca sa ma ajute la cu raspunsuri la intrebari. Imi raspunde la primele 2 de mai sus, dar la cea cu dublarea capacitatii zice ca nu stie, si ca sa nu imi dea un raspuns gresit, imi da un nuumar unde pot sa sun.
Ma gandesc: in sfarsit, ajung unde trebuie.....si doamna imi da sa sun la 0372 022 222. Ii zic ca asta este de fapt  *222 , dar insista ca nu e, si ca imi mai da 2 numere: *222 si 031 1000 872 (care e fostul numar UPC care e redirectionat tot la *222). 

Trei numere de contact, toate la care raspunde Andreea.
Dupa o discutie in cerc, ii cer sa noteze acolo ca as dori sa fiu sunat de cineva care chiar se ocupa de vanzarile prin site. Imi promite ca asa va fi si terminam conversatia.

Pasul 6. Tobi.
Vodafone se pare ca are suport prin whatsapp, robotul Tobi . Dau mesaj pe whatsapp si, surpriza, in 3 mesaje, Tobi zice ca voi fi preluat de un coleg :D
Dupa 1 ora, intr-adevar primesc raspuns de la "Valentina" care mi-a raspuns la intrebari - raspunsul venea cam la 10 minute dupa ficare intrebare - probabil lucreaza mai multe chaturi in paralel. Raspunsuri decente, dar concluzia a fost tot ca : "Fiind departamentul magazinului online, din pacate nu avem toate informatiile necesare privind ofertele si plasarea comenzilor."


Pasul 7. Deja a trecut vreo saptamana. Acum e sambata[24-AUG] si ma hotarasc sa fac totusi comanda online, cu plata ramburs. Comand 8a-ul de 256GB cu reducere de 150E, pret final afisat pe site 2356 RON. In mecanismul de comanda zice ca o sa fiu apelat pentru confirmarea comenzii, asa ca astept, ca sa si lamuresc toate celelalte detalii.


Pasul 8. Marti dimineata [27-AUG] sunt apelat din callcenter vodafone. Confirm comanda, dau ce detalii mi se cer, si adresez si intrebarile de mai sus. Mi se spune ca pretul final o sa fie 1900 si ceva  - se auzea cam prost si era harmalaie de callcenter pe fundal - dar domnisoara de la capatul celalalt al liniei este nedumerita cu privire la cum functioneaza exact clauza cu dublarea capacitatii. Ma roaga sa ii trimit un screenshot cu clauza respectiva de la pagina produsului si zice ca revine la mine in cateva minute.


Pasul 9. Cele cateva minute s-au facut deja o zi. Miercuri [28-AUG] dupamiaza sunt sunat iar de la vodafone - si mi se cere sa confirm din nou comanda si sa dau detaliile de livrare & stuff. Domnisoara de acum isi cere scuze ca au volum mare de comenzi si s-au incurcat fisierele. Nicio problema, dau toate detaliile din nou si cer sa mi se spuna pretul final. De data asta, mi se zice 1200!!! si ceva RON pentru varianta de 256GB (posibil sa fi auzit eu gresit si sa fi fost de fapt 1900). Ramane sa astept sa vina curierul in 2 zile sa preia telefonul vechi, si in septembrie voi primi telefonul nou, cu factura pe firma cum am cerut. Minunat.

Pasul 10. Dupa doar 5 minute sunt iar sunat de vodafone, ca sa confirm comanda :)). Explic ca am confirmat-o de 2 ori si primesc iar scuze pentru incurcatura.


Pasul 11. Revine cu un telefon domnisoara de la  pasul 8 cu raspunsurile la intrebari: 
    - Da, se poate da un telefon stricat, 
    - Da, bonusul de 150E buyback se aplica si al achizitia la liber, nu trebuie abonament 
    - Da, e ok ca am comandat cel de 256 la 2356 RON, voi plati la livrare doar 1900si ceva RON (ea a zis toata suma, nu am tinut eu minte cifrele de la coada)

Pasul 12. Dupa 1 zi [joi 29-AUG] vine curierul sa ridice telefonul vechi


Pasul 13. dupa inca 1 zi [vineri 30-AUG], primesc mail de confirmare a expedierii comenzii. Pret ramburs mentionat in mail: 2366.03. Ma gandesc ca o fi totusi o eroare de sistem, tinant cont ca mi s-a confirmat in repetate randuri telefonic pretul de sub 2000 ron


Pasul 14. Vine curierul si imi cere sa platesc 2366 RON. Cash, nu se poate cu cardul - desi la vodafone pe site zicea clar ca pot plati la curier cash SAU CU CARDUL. Refuz comanda.


Pasul 15. Ii scriu lui Tobi pe Whatsapp , reusesc sa fac legatura la un operator (folosind scurtatura de la pasul 6), care imi deschide un tichet si ramane ca va reveni la mine ulterior


Pasul 16.(v-ati plictisit?) Saptamana urmatoare, Marti [3-SEP], instu iar pa whatsapp la Tobi, folosesc scurtatura, intru in legatura cu operator, pentru escalare. Dau iar toate detaliile si mi se spune ca "Noul caz este pentru reimplementare, avand in vedere ca ai refuzat coletul.". Deci sa astept


Pasul 17. Dupa inca o saptamana in care nu s-a intamplat nimic, luni [9-SEP]  intru iar in contact cu un operator de la Tobi, explic iar toata povestea si mi se spune "am transmis catre colega mea tot ceea ce mi-ai comunicat, atunci cand voi primi un raspuns din partea ei revin cu vesti catre tine."

Pasul 18. Dupa inca doua saptamani de liniste, luni [23-SEP] Vorbesc cu Tobi. Surpriza, nu mai merge scurtatura, asa ca raman cu Tobi care imi da raspunsuri generice si nu ma ajuta cu nimic



Pasul 19-21, sa zicem, ca de aici am cam pierdut sirul, nu mai stiu exact pe zile, cert e ca am mai incercat sa vorbesc cu Tobi(degeaba), am mai sunat la numarul cu taxa, unde mi s-a promis ca voi fi contactat - nu am fost, am dat 2 mailuri catre domnisoara de la pasul 8 si am tot asteptat


Pasul 22. Pana pe 4-OCT, cand primesc din senin mesaj de la FanCurier ca mi se va livra telefonul, tot cu pretul de 2366.03. Binenteles ca il refuz si dau mail domnisoarei de la pasul 8 ca e a doua oara cand se trimite gresit.



Pasul 23 (tot nu v-ati plictisit?) - dupa inca 10 zile, pe 14 OCT, ghiciti ce vine? Mesaj de la FanCurier ca mi se va livra telefonul, tot cu pretul de 2366.03. Baiatul de la Fan ma si suna si ma intreaba:"ii fac direct retur?" :)))) Da. In plus, insa, de data asta mi se emite si factura in sistemul e-factura pe 2366 RON. Ii dau iar mail bietei domnisoare si cer sa fiu contactat telefonic


Pasul 24. Dupa cateva ore ma suna domnisoara pe care o tot spamam si imi spune ca de fapt nu e responsbilitatea ei, ca ea se ocupa doar de confirmat comenzi, 


Dar ca incearca sa ma ajute (probabil ca sa scape de mine, dar na, bun si asa :D). Imi cer si eu scuze, si ii zic ca o inteleg, dar ca ea e singurul meu punct de contact. Si discutam din nou toata povestea. Ajungem la concluzia ca intr-adevar, pretul trebuie sa fie sub 2000 ron, si ramane ca vorbeste cu colegii care trimit comenzile si revine.

Pasul 25. Dupa cateva ore revine si zice ca (i-au zis acei colegi ca) promotia cu 256 la pret de 128 ar fi fost valabila doar in perioada de precomenzi, adica pana pe 20-AUG, si eu am facut comanda pe 24-AUG. Eu ii zic ca am screenshot care arata ca oferta a fost valabila pana pe 5 SEP. Ma roaga sa i-l trimit. Ii zic ca i l-am trimis deja pe 27 (pasul 8). Deja era si ea super exasperata. Imi zice ca o sa vorbeasca iar cu colegii si revine la mine.


Pasul 26. Dupa inca 2 zile primesc mail de la dumneaei cum ca voi primi telefonul cu pretul discutat. SUCCES!




Pasul 27. Pe 20-OCT mi se emite factura storno pentru factura gresita si factura noua pentru 1 988.26 RON. DUBLU SUCCES!

Pasul 28. Pe 21-OCT, vine in sfarsit telefonul, dupa ce il conving pe baiatul de la Fan sa nu-i faca retur automat, ca se saturase si el de drumuri degeaba pana la mine.




----------------------

TL;DR; M-am luptat cu morile de vant de la Vodafone pentru 350 RON, dar am castigat :)) Acu ma gandesc..or mai fi fost oameni care au comandat direct de pe site in perioada aia si au dat banii astia de pomana? :D

Adevaratul MVP din toata povestea asta e domnisoara de la Pasul 8 care m-a ajutat desi nu era treaba ei, si a mai spalat din onoarea Vodafone.

Eu suspectez ca a fost un fel de eroare la mijloc acolo si poate nu trebuia sa fie oferta asta la Pixel8a, dar a fost, au afisat-o, si trebuia respectata.

Daca cineva de la Vodafone citeste asta, Dati-i un bonus ceva domnisoarei, ca restul colegilor au fost degeaba :)

2 comments: