<< Excursie in Egipt cu Christian Tour - Hurghada, Luxor, Karnak, Valea Regilor |
Gambia - tur de 2 zile - Inceputul >> |
Ziua a 3-a a inceput la o ora rezonabila: 7am. Ma uimesc zicand asta, pentru ca de obicei cand plecam in concediu plecam pe la 11 dar na, asa-i cu grupul.
Ajunsesem deja in Edfu, vaporul mergand toata noaptea. Nu s-a simtit, mai putin pentru colegul care avea camera in dreptul motorului si a dormit in zgomot de bormasina.
Dupa un mic dejun de data asta chiar copios, am plecat cu trasurile spre templul lui Horus din Edfu. Pe cal il chema Rambo-Ferrari.
La pranz ne-am intors cu acelasi Rambi-Ferrari sa...luam pranzul. Vizitiul a primit 2 dolari bacsis: 1 pentru el si 1 pentru cal - suma fixa distribuita de ghid, dar pe care trebuia sa o inmanam noi respectivului, altfel nu se punea. Oricum, a venit suparat dupa noi, zicand ca trebuia sa ii dam 5$. A plecat la fel de suparat, ca nu i-a primit.
Pranzul pe vapor - super bun.
Berea era contra cost pe vapor, 80 EGP = 4 EUR. La fel orice alta bautura, inclusiv apa.
Dupa masa, program de voie pana la 4(vaporul a pornit iar), cand am ajuns spre Kom Ombo, la Templul lui Sobek, zeul rau Nilului sub forma de crocodil. A nu se confunda cu Hapi, zeul bun al Nilului sub forma de hipopotam.
Aici aveau relief cu calendarul egiptean si multi crocodili mumificati.
La acest templu am avut parte de bad time management din partea ghidului. A zis sa asteptam sa coboare restul oamenilor de pe vapor si noi sa plecam ultimii, ca sa nu ne inghesuim. Am facut asta, insa intre timp au mai debarcat inca 3-4 vapoare, si cand am ajuns noi templul era full, nu puteai nici sa mergi nici sa asculti nici nimic,. Daca ieseam din vapor cu 25 de minute mai devreme am fi fost singuri in templu.
Pana am iesit s-a facut noapte. Inapoi pe vapor, cina si relaxare, si vaporul a plecat spre Aswan, destinatia finala a croazierei.
Doua intamplari simpatice merita povestite:
Intr-una din seri, stateam pe terasa vaporului (etajul 4) si vad jos o barca cu doi indivizi agatati de vapor. Desi vaporul avea viteza, ei erau relaxati in barca, pareau ca fac asta des. Unul din ei se uita la mine si incepe o conversatie in franceza (multumesc, Senegal!)
Eu, naiv, am crezut ca omul se plictiseste. Silly me! Dupa cateva momente, scoate o punga din barca, isi ia avant si mi-o arunca sus. Bineinteles ca incerca sa imi vanda ceva. In cazul de fata, o fata de masa, servetele, prosoape, set complet de masa pentru vreo 6 persoane, dintr-un bumbac aspru.
Ce sa fac? Dupa ce ne-a trecut socul, am inceput sa il intreb de pret. Cred ca a inceput de la 30 si ceva de EUR, si a mai aruncat unaπ. Am verificat, nu le voia nimeni dintre turisti. Dar acu ce fac? Sa i le arunc inapoi? Daca nimeream in apa (tineti cont ca vaporul avea viteza)? Si in plus, ala nu parea ca le vrea inapoi, voia sa ii arunc niste bani. Am intrebat din om in om pe terasa, toti pareau amuzati de situatia in care ma aflam, dar niciunul nu ar fi vrut sa fie in locul meu.
Intr-un final am ajuns sa vorbesc cu un tip care a reiesit ca e capitanul vasului, care mi-a zis sa le las pe o masa undeva, ca astia faca asta constant si s-o gasi cineva sa le dea pachetele inapoi. Ceea ce am si facut, si i-am ignorat pe barcagii. Dar incercati voi sa ignorati pe unu care te striga pe nume din 2 in 2 minute timp de jumate de ora, tare incat sa se auda peste zgomotul motorului si al valurilor. Un fel de:
Intr-un final m-am uitat iar peste balustrada in jos si ala s-a potolit si mi-a zis sa i le arunc inapoi (brusc nu mai voia banii). In timp ce calculam traiectorii, viteze, luam in calcul viteza vantului si altele,
il vad ca trage barca lipita de vapor si o fixeaza, iar colegul lui se pune in pozitie de prindere. Am aruncat primul pachet la tinta. Al doilea a cam luat niste vant insa si a fost la limita sa ajunga in apa. In final am scapat de ele, si am mai pus o experienta pe lista. π
A doua intamplare e simpatica poate mai mult pentru ingineri....am trecut prin ecluza de la Esna.
Practic, cum mergeam noi la deal, am intalnit un o poarta unde apa era cu cateva zeci de metri mai sus. Asa ca ne-am pozitionat in fata portii, s-a inchis alta poarta in spatele nostru si au inceput sa pompeze apa sub vapor, astfel incat ne-am ridicat la nivelul apei din fata noastra. Cand am ajuns unde trebuie, s-a deschis poarta din fata noastra si am plecat mai departe. E ca si cum ai urca cu liftul, dar urci ci vaporul.
Aici e un filmulet gasit pe net cu procedeul, dar si cu barcagii vanzatori:
Pai, dom' inginer, unde este continuarea de dupa ziua a treia pana la final?
ReplyDeleteAsteptam cu interes sa citesc toata aventura, dar din pacate este nefinalizata, sau cel putin nu este publicata pe site.
Ma intereseaza toate detaliile referitoare la croaziera pe Nil, deoarece intentionam sa mergem in Feb.2022 (sper sa fie si posibil).