Sunday, November 4, 2018

Excursie in Egipt cu Christian Tour - Hurghada, Luxor, Karnak, Valea Regilor

<< Excursie in Egipt cu Christian Tour - croaziera pe Nil - pregatiri

Excursie in Egipt cu Christian Tour - Edfu, Horus, Kom Ombo, Sobek >>
XYZ
Ziua 1: Hurghada

Dupa cum spuneam, plecarea a fost duminica dimineata la 7 AM, cu intalnire in Otopeni la 4 AM!! Noi am ajuns la 5 jumate in aeroport si ne-am dus direct la check-in. Am inteles ca a fost cineva de la ChrT la ora 4 sa ofere ceva informatii. Zborul a fost unul charter cu BlueAir, fara evenimente.

In aeroport in Hurghada erau oameni cu pancarde ChrT din loc in loc, pana afara la autocare, unde am fost repartizati in functie de pachetul ales. Cu ocazia asta am aflat si in ce hotel urma sa stam: Nubia Aqua Beach Resort Hurghada, aparent de 5* stele ...egiptene.

Pe drum spre hotel ne-am cunoscut si ghidul local, Mohamed, un arab simpatic care vorbea romaneste exceptional de bine (cu mici exceptii amuzante, era haios sa il asculti incercand sa spuna "biblioteca" )
Din fericire hotelul nostru arata mai bine pe dinafara decat ale altora pe care i-am lasat pe drum. Cei care au stat la Panorama cred ca au stat la "panarama" 😀

La hotel ne-am cazat ok. Baietii de la poarta nu voiau sa te lase sa iti duci bagajul singur in camera, ca sa ti-l aduca ei si sa le dai bacsis. I-am lasat sa il aduca. Dupa vreo 15 minute in care imi asteptam gentile, m-am dus dupa ele, ca sa aflu ca inca nu plecasera de la receptie. Intr-un final au venit la usa cu gentile noastre si o geanta in plus, pe care mi-o ofereau insistent. Pentru faza asta nu le-am dat bacsisul :) Plus ca aveam o camera minunata, cu vedere la moloz, fara sapun in baie si cu o gazulita lipita de ceva vreme pe chiuveta.

Dupa cazare ne-am pus toti problema daca avem pranzul inclus, tinand cont ca ajunsesem la ora 12 iar in programul nostru era trecuta doar cina. Din fericire da, am avut si masa de pranz. Kudos, ChrT!
Masa pe regim all inclusive, mancare ok, bautura se servea doar la pahar (puteai sa ceri 10 pahare de bere si era gratis, dar daca voiai sticla intreaga era 3$). Ca bautura alcoolica doar berea era ok, tariile erau din alea la sticla de plastic, facute la volum pentru all inclusive, de calitate indoielnica si gust de alcool+aroma.

Am petrecut restul zilei la plaja.
Seara am observat ca merge un singur bec in camera, la o noptiera. Dimineata cand ne-am decazat ne-au zis ca la intoarcere vor schimba camera. Tineti minte pentru mai tarziu :)

Ziua 2. Luxor - Templul Karnak - Valea Regilor

Ziua a doua a inceput la 3:30 AM, cand ne-am trezit sa plecam pe traseu. De ce atat de devreme? Pentru ca destinatia noastra era la 300+ km distanta, trebuia sa vizitam o groaza de chestii si sa ne imbarcam pe vaporul de croaziera pana la ora 3 PM.

Ni s-a dat la pachet "micul dejun energizant" constand in:
  • 2 jumatati de felie de parizer uscat de pui
  • 2 jumatati de felie de ceva care arata a branza cu gust de margarina intarita
  • 2 jumatati de felie de ceva rosu cu miros de chimicale, de care nici cainii vagabonzi din desert nu s-au atins
  • 1 castravete semi-ofilit
  • 1 fruct (macar asta a fost mancabil)
Dupa vreo 2 ore de mers prin desert ne-am oprit la un popas, unde am profitat de ocazie sa face poze cu o araboaica cu un copil langa o capra pe un magar. Doar 1$. Da, exact asa! Cel mai deosebit a fost cand capra a facut pipi pe magar.

Dupa inca vreo 3 ore am ajuns in Luxor. Luxorul este plin de ruine, temple, muzee si chestii de vizitat. In program a fost inclus Templul Karnak, un loc in care toti faraonii au construit coloane, ziduri, obeliscuri si alte alea vreme de 1500 de ani. Daca unul construia o coloana, urmatorul construia 6 si urmatorul 6 randuri de cate 6. Unul facea un perete, altul facea ditamai zidul. Toate ca toate, e probabil cel mai mare templu ca intindere si continut.



De aici am trecut pe langa Colosii lui Memnon din mers ( 😢 ) si am ajuns in Valea Regilor.

In Valea Reglior, biletul iti da dreptul sa vizitezi 3 morminte (din 63 cate sunt acolo). Ghidul ne-a dus la  Ramses III, Ramses IV, Ramses IX.

Prima teapa a aparut aici. Pentru poze trebuia un bilet special, de 300 EGP (15 EUR). Din primul mormant, paznicul a zis: faceti poze chiar daca nu aveti bilet, si imi dati mie un bacsis mic, totul o sa fie ok. La iesire au tabarat 3-4 insi si au luat telefoanele de la oameni, si cei care aveau poze erau pusi sa plateasca biletul de poze. Sa lasat cu un mic scandal dar la final nu a platit nimeni nimic. Oricum, poze cu interiorul mormintelor se gasesc pe net. Multe reliefuri interesante.
Am platit in schimb sa intram in mormantul lui Tutankhamon (alte 300 EGP, nu era inclus in pachet), si am avut onoarea sa il vedem in persoana 😀, mic si uscatel.
30 minute mai incolo, am vizitat templul lui Hatshepsut, una dintre putinele femei faraon. Pe ea am vazut-o in persoana la muzeul din Cairo.

Mai departe am plecat spre urmatoarea vizita de maxim interes, un atelier de alabstru care era de fapt magazin de suveniruri. A fost unul din cele 4 tourist-trap-uri inluse pe lista de atractii in pachet. De ce tourist trap? Pentru ca era tratat ca mare obiectiv turistic, iti ofereau un ceai si 2 minute de show, apoi iti cereau preturi de 15 ori mai mari, iar la sfarsit ghidul isi lua x% din castig. Practic, in loc sa mai stam sa vizitam obiective interesante, am stat cam o ora aici, sa negociem. 


Astea fiind spuse, am plecat inapoi spre Luxor sa prindem vaporul, unde am ajuns pe la 15:30.
In total, 12 ore de cand ne-am trezit, din care am petrecut cam 3 ore vizitand obiective, 1 ora la magazin si restul pe autocar.
Am fost destul de dezamagiti de ziua asta, pentru ca am fost constant pe fuga. Locurile prin care am trecut meritau cam 2 zile de vizite, si noi le-am facut in 12h.😞

Pe vapor ne-am dus direct la masa, apoi in camere. Vaporul - Lady Mary, 5* dar astea pe bune, a fost jos palaria. Restul zilei am petrecut-o mergand la deal pe Nil.




4 comments:

  1. Citit! Ce ''gustos'' mic dejunul acela... cat de faza cu magarul si capra epica :))

    ReplyDelete
  2. :) micul dejun il puteati oferi doamnei cu copil. eu asa am facut cand am fost la Luxor. pentru unii sandwich-ul ala e foarte bun, insa e greu sa te pui in pielea altcuiva cand empatia lipseste...
    tarile ca Egiptul nu au clasa de mijloc si marea majoritate traiesc la limita. poate si din acest motiv pachetul de excursii este saracacios insa la hotel am mancat bine toate mesele si mancarea a fost diversificata. e o tara care merita vizitata si sa fim seriosi, eu cel putin, cu banii platiti pentru sejurul in Egipt nu ajungeam nici la Olanesti :))

    ReplyDelete
  3. Roxana, in mare asta am si facut. O parte am rontatit, o parte a ajuns la magari si o parte a ajuns la niste copii din alta zona.

    La hotel si pe vas am mancat bine, intr-adevar, si urmeaza informatia asta intr-un articol viitor.

    Cat despre pret, nu stiu cand ai fost tu, dar din banii de Egipt as putea face 2 sejururi la Olanesti lejer :P

    ReplyDelete
  4. E bine la Olanesti,, ca doar poti gasi si acolo aceleasi obiective istorice pentru care iti alegi un cicuit si nu un sejur sau o cura balneo in Egipt!vai de noi!cel putin jenant comentariu si vaicareala tipic romaneasca!stati acasa fratilor ca e mai ieftin,zau!nu mai faceti tara asta de rasul lumii si mai mult!

    ReplyDelete