Monday, January 15, 2018

Intra cine vrea, iese cine poate - Episodul 2

<< Intra cine vrea, iese cine poate - Episodul 1 Intra cine vrea, iese cine poate - Episodul 3>>
XYZ

Daca ati citit povestea de la prima aterizare, probabil va ganditi ca trebuia sa ajung in Dakar. Dar nu, cu o saptamana inainte sa plec eu, au inlocuit astia aeroportul din Dakar cu un aeroport nou, la "doar" 50 km distanta. Asta a fost si una din problemele pentru care au facut controlorii greva, ca acum trebuiau sa faca zilnic naveta 100km fara sa fie decontata, sau sa stea in niste cocioabe pe acolo.

Revenind: am mers cateva ore bune si am ajuns in M'bour, unde sa o lasam pe tanti sora lu nenea paznicu :), ca doar nu era sa o caram cu noi la aeroport. M'bour este cel mai apropiat oras de noul aeroport, cu peste 500.000 locuitori, dar cu aceleasi standarde de constructie si curatenie ca si in Ziguinchor, adica subunitare.

Inainte sa coboare din masina, ce credeti ca face tanti? Scoate o sticluta de parfum si incepe sa se pufaie...si sa se pufaie...de vreo 20 si ceva de ori. Cam un sfert de sticla. Ca nu cumva sa o miroasa caprele si magarii cand se da jos:)).Va dati seama ce duhnea in masina....m-a luat o tuse groaznica, dar ea nu parea deranjata.


Am debarcat-o si a plecat cu toate ferestrele deschise sa scoatem duhoarea (oricat de bun ar fi un parfum, daca te dai cu o tona tot puti)

Deja se facuse noapte si noi trebuia sa ajungem intr-un loc unde nu mai fusesem, pe un drum care nu exista cu cateva saptamani inainte (smecheri astia, au facut aeroport nou si autostrada noua cu taxa pana la el). Ne-am ratacit un pic pe la niste intersectii dar in final am ajuns la aeroport - mare si frumos si curat - de, avea doar o saptamana. Soferul ma debarca si pleaca, si raman singur in aeroport.




(alea de acolo sunt sali de rugaciune)

Intru in aeroport - puzderie de lume peste tot, oameni care teoretic trebuiau sa plece dar zborurile le erau anulate. Ma uit pe afisaj, AirFrance-ul meu aparea anulat. Shit! Ma duc la ghiseul AirFrance sa intreb acolo. Bineinteles ca era coada. Cand ajunge randul meu, imi zice ca "da, e anulat". "Bun, e  anulat ....si eu ce fac?" "Pai nu stim." "Dar ce stiti?" "Ca e anulat si atat. Daca vreti mai multe informatii treceti de security si intrebati in interior".

Bun, ma asez la coada la security si incerc sa intru in vorba cu oamenii de acolo. Se pare ca mai era un alt zbor spre Paris, singurul care urma sa decoleze. Pentru ca decola la 0:10, imediat dupa terminarea grevei, si avionul fusese deja parcat din ziua precedenta. Lucky bastards!

Trec cu emotii de security check (ca aveam papaya, guava, fructul pasiunii si tot felul de seminte prin bagaje) si ma duc la ghiseul AirFrance din interior. Ghici ce...era acelasi ghiseu, cu aceiasi oameni, doar ca avea geam si pe partea aialalta :| Evident, acelasi om care imi zice ca e anulat si atat, si refuza alte intrebari.

Mai erau niste francezi rataciti pe acolo si intru in vorba cu ei (in franceza :D). Unii erau ca mine, altii erau re-bookuiti catre celalalt zbor de Paris. Eu ciuciu. Se pare ca pana la urma si ei tot ciuciu, ca atunci cand s-au dus la zborul ala li s-a zis ca desi au bilet, n-au loc. Ca e "plin plin plin". Poate daca era doar "plin plin" aveau vreo sansa :))

Intre timp vorbesc cu seful, ne uitam pe flightradar, sunam la AirFrance, nimic: zborul anulat, nicio alternativa. Vad la un moment dat ca unii dintre francezi isi lasau numarul de telefon la ghiseu. Il las si eu, ce, sunt mai fraier?
Pe la 22 si ceva, mai insist la ghiseu si imi zic aia sa ma duc acasa. Ca nu-s rebookuit, azi nu mai zboara nimic, o sa fie alt zbor maine si ma anunta ei.

Bun, acu e e clar macar, dar ce inseamna "acasa"? Ziguinchor? No f*ing way. M'bour? Nu-i chiar aproape si nu stiu deloc orasul. Dakar? E la 50 km. Vorbesc la birou, imi fac astia o rezervare la un hotel in Dakar si ramane sa ajung acolo. Noaptea. Cu taxiul. 50km. Cu pielea alba. Reteta perfecta pentru jecmaneala la tarif.

But I is smart :D Ca stiam ca s-a schimbat aeroportul si ca o sa fie tarife standard pentru taxi. Nu le stiam fix, dar stiam ca sunt undeva pe la 15000F(peste 20EUR), deci macar aveam un interval de negociere. Gasesc un taxi si cum eram deja obosit si frustrat, ii zic ca ii dau 16000 si ii platesc eu taxa de autostrada(inca 3000F), numai sa ma duca. A incercat omul sa imi zica ca e noapte, ca e putin , ca 30000 si tot felul de alte blabla-uri, dar cand am dat sa plec a zis ca ma ia. Dupa inca 40-50 de minute, iata-ma in Dakar la hotel Lodge.




Ies sa caut ceva de mancare (nu mai mancasem nimic de pe la 11 dimineata) si cand ma intorc primesc un telefon de la un numar nou. "Va deranjam de la AirFrance, zborul dumneavoastra este maine la 10 dimmineata". Ura!

OK, am maine, hai sa vedem cum ajung acolo. Opresc un taxi random pe strada si il intreb ce face maine la ora 6 dimineata. Ii propun acelasi tarif (16000+taxa de drum) si pana la urma accepta. Ma duce chiar si pana la hotel. Acolo, portarul ma intreaba daca am nevoie a doua zi de taxi, si se supara cand ii zic ca am deja. Ca cica au ei masini si ma duc in siguranta, nu trebuie sa apelez la din astia de pe strada. Bun, zic, cat ma costa? 25.000 zice.(probabil isi lua si el comision)  Mersi, nu e nevoie, am gasit mai bine.

...va urma...

<< Intra cine vrea, iese cine poate - Episodul 1Intra cine vrea, iese cine poate - Episodul 3>>

No comments:

Post a Comment